onsdag 14 oktober 2009

Trött Ekipage

Hejhej!

Japp, vi är väldigt trötta. Vi tränade på Väla i måndags och det gick jättebra! Ett lite tag hade hon svårt att koppla av men resten av träningspasset gick som en dans. Kontakt hela tiden, gick fot och hon gjorde många perfekta platsliggningar och hälsaövningar. Mamma kom och hämtade mig sen . Vi gick till Apoteket och där var hon välkommen som alltid. Sedan gick vi till djuraffären och det var ju lite svårare! Hon luktade på allt gott som fanns där inne så det ska jag träna på mer!
Igår var vi i Lomma på Lena-Marias kurs. Vi hade Pima lös hela tiden för att se hur det gick och det gick mycket bra! Det var bara en gång hon stack till en annan hund men det var bara för jag inte hade min koncentration på henne och det måste jag ha hela tiden för annars funkar ingeting. Vi la spår och det gick bra men Pima ska nog inte spåra mer... För att om hon har fått ner näsan i marken så får hon aldrig upp den igen och det är just det vi tränar på, att inte lukta! På kursen tränade vi även stanna och Pimas stanna hade förbättras på en dag!! Så förvånad jag blev! Jag la ut en godis så hon såg den, sen gick jag tillbaka till henne där jag hade satt henne. Jag sa "Fri" och det betyder att hon göra vad hon vill. Hon tvekade lite och stannde hos mig. Jag sa Fri en gång till och då började hon gå framåt. När hon hade kommit halvägs sa jag Stanna och hon stannde. Jag klickade och sa varsågod så fick hon ta godisen! Jag är mycket stolt över min Pima!!

/ Elin









- Posted from my Iphone

2 kommentarer:

Eric & Jacob sa...

Vilken duktig vovve!!!!

Anonym sa...

Hej Elin:) Vi fick Ninna Lindman -säw . Vet du något om henne??KRAM