söndag 11 oktober 2009

I'm Back




Hejhej Trogna bloggläsare!

Några av er vet att Pima har varit sjuk. Det började med ett utslag på nosen som ingen visste vad det var men det är till 90 % ett allergiskt utslag. Men hon är bättre nu och glad och pigg som vanligt! Jag har inte bloggat så mycket under den tiden men nu tränar vi igen.

Pimas nos


Vi har varit på Hjälpmedelsmässan i Malmö och haft våran första uppvisning. Det gick mycket bra! Pima och jag gjorde inkallning förbi en skål med godis, gick fot, sitt, ligg och så visade vi påsen Pima tar när jag har lågt blodsocker. Jag pratade även med massa folk och gick runt i utställningslokalen. Vi hade många ögon på oss när vi gick där och det är bara kul. Många fråga oss om hundarna och hur utbildningen gick till, det kändes att man var till nytta när man förmedlade detta till alla. Detta var absolut inte våran sista uppvisning i år, jag och Pima ska ev. ha uppvisning på Malmö Valp den 8 November i Malmö mässhallar. Så nu gäller det att träna!

När man är själv får hunden följa med en på toa...

Imorgon har jag träning på Väla med Karin & Mr Q och Lena-Maria. Det ska bli superkul! Jag skriver sen hur det gick :)

Elin

2 kommentarer:

Grannarna sa...

Vad skönt att nosen är bättre!!!

Elin sa...

Japp , :) .. Just nu väntar jag på instruktören som kommer vilken sekund som helst :) . Vi ses hemma i gatan sen ..

Elin ¨

Ps, Välkommna hem igen :) (Vet inte hur många gånger jag måste säga det... typ 100 >;) )