tisdag 30 mars 2010

Skogspromenad

Hej !

Lovade att skriva hur träningen gick på promenaden , så här kommer det.

Jag hade med mig ett nytt godis som jag hade köpt i Tyskland , typ som kuddar med köttsmak. Pima luktade dessa genast och gick vid min sida. När hon hade gått fint ett tag fick hon ett godis och sitt "fri" kommando. Hon hade då väldigt bråttom att göra nummer 1 och 2.
Vi gick inne i skogen på en stig , det var riktigt mysigt ! Vi kom till fotbolls och tennisplanen som ligger mitt inne i skogen. Där stannde vi och träna. Här kommer det vi tränade och hur det gick !

Stanna
Stanna gick jättebra. Jag tränade de på många olika sorters sätt, både när Pima gick framför mig och när hon gick vid min sida. Vid min sida stannar hon direkt och likadant där framme, men när hon är framför mig kan det hända att hon vänder sig och börja gå mot mig. Då är det viktigt att jag hinner fram till henne innan hon kommer till mig. Så det blir att springa fram som en liten gnu och klicka och ge godis. Men det går bra!

Hit
Hit är ju mitt och Pimas favoritmoment. Så jag satte eller la henne ner , sa stanna , gick därifrån med ryggen mot Pima, men jag tänkte inte ropa hit ! Utan istället tänkte jag prova mitt handtecken för hit. Jag sträcker ut min vänstra arm i luften och så kommer Pima och det funkade utmärkt !

Fot
Vi tränade lite fotgånende och det gick bra ! Inga större bekymmer.

Inget riktigt dåligt blodsocker igår så det blev inga nya bomullstussar. Imorgon blir det träning med Lena-Maria på Kullagatan och idag blir det väl träning på promenaden som vanligt ! ´Just det, på fredag ska jag och Pima fotas och intervjuas inför en kommande föreläsning , läs mer om den här:
http://www.diabetes.se/Templates/LocalOrganization____2071.aspx?eventsource=5829

Ha det bra!

Inga kommentarer: