måndag 29 mars 2010

Back in Skåneland! (Recap)

Hejsan !

Nu är jag tillbaka i Skåne efter en vecka skoläger i Västervik, söder om Stockholm. Det tog 6 timmar att åka buss så sammanlagt 12 timmar , man kan säga att jag är trött på allt som har med bilar och bussar att göra just nu, hehe ;)

Det gjorde att jag inte kunde komma på SOS årsmöte och Diabeteskonferensen . Men jag bad L-M att hälsa från mig och det hörde jag att hon hade gjort så , jag var där lite i alla fall.

Sen förra gången jag uppdaterade här har vi varit på City Gross i Hyllinge och haft en monter. Allt gick jättebra där, Pima var lugnare än jag trodde hon skulle vara. Jessica och Dobbie och Karin och Quantax var också där. Där var många som var intresserade och det var jättekul att svara på frågor.

Träningen går bra. Har inte hunnit tränat något nu eftersom jag har varit i Västervik men nu är det full fart framåt. Sista lovet innan sommarlovet har jag nu och det är inte så många stora projekt kvar i skolan så jag hoppas att jag får med tid till Pima. Det viktigaste med träningen just nu är:

- Miljöträning (Avslappning)
- Blodsocker markeringar (Samlar bomullstussar)
- Larma
- Stanna
- Frestelser (Godis framför näsan m.m)

Målet är att träna lite varje dag och lite så blir det ju med promenader. Sen försöker jag träna miljöträning när jag kan. Bomullstussar blir det ju när jag har dåligt blodsocker.

Detta är väl det som pågår just nu. Återkommer ikväll efter promenaden !

Ha det gött!

2 kommentarer:

Annika sa...

Elin, du är för söt!!! Västervik, söder om Stockholm, det är nästan 30 mil emellan. Men det är ju helt rätt!!!

Elin sa...

Det är ju söder ;)