torsdag 19 november 2009

Diabetesforum 2009

Hejhej !

Japp, på självaste Världsdiabetesdagen (14 Nov) var jag och Pima på en konferens i Helsingborg, närmare sagt på Marina Plaza. Dagen var fylld av roliga föreläsningar och möten med olika trevliga personer. Men jag förläste också! Nu ska ni få höra om min dag….

Dagen började med tidig uppstigning , och så glad var jag att gå upp 06:00…..,. Menmen, i alla fall , jag gick ner och gjorde mig i ordning, lite fin i håret får man ju vara! Mamma tog Pima på morgonrundan för att jag hade lite förbereda. Mina nerver var på höga men jag höll i tanken att jag kan inte vara nervös för Pima skull, för då funkar ingenting. Jag lugna ner mig, packade ner mina grejer i min hundväska och åt en snabb macka innan det var dags att köra.

Det tog ju inte så lång tid innan vi var framme, ungefär 15 min. Mamma parkerade en bit ifrån hotellet så Pima fick en bit att gå och snusa lite innan det var dags att jobba. Eftersom jag hade hand om Pima denna dagen var mamma min assistent. Väskor, medecinväska , allt bar hon på ! Stackars mamma , men utan henne skulle jag inte klara mig ! Tack Mamma för att du finns!

Nerverna var lugna och vi gick in på hotellet. Först tänkte jag , nej , nu börjar kaoset med Pima men det tog inte många minuter innan  hon la sig ner på egen hand ! Så förvånad jag var , min duktiga hund gjorde som hon skulle göra. Klick och godis var det! Det kom folk med kärror och massa av god mat stod på frukostbuffen men det brydde sig inte Pima om.

P1030051 

Jag och Pima i Lobbyn.

Snart kom Lena-Maria och då blev det såklart fart på Pima ! Nä, skämt å sido , hon var lite glad men jag hejdade henne och hon fick inte hälsa eftersom täcket var på. Vi tog hissen upp och hängde av våra kläder. En bra möjlighet att träna stanna medans jag tog av mig jackan. Pima stannade kvar så det blev en godisbit. Efter det gick vi runt i montrarna och kollade. Jag hade lagt Pima i en hörna så hon kunde se mig, sagt stanna. Medan hon låg där gick jag och tittade men jag hade ögon i bakhuvudet. I mellanåt gick jag och gav Pima godis. Efter ett tag sa jag fri kommandot och sedan fot. Vi gick och åt en frukostmacka. Pima låg under vårat bord bland massa människor. Duktigt av henne !

Mitt blodsocker var inte det jag ville att det skulle vara. Det var högt och detta gör ju Pima orolig. Så när vi hade satt oss var hon mycket orolig och ville upp till mig hela tiden som satt på stolen. Satte mig på golvet hos henne och kollade mig. Det jädra blodsockret var ju fortfarande högt, inte konstigt att Pima var orolig ! Tog ganska mycket insulin för att få ner det. Det tog lång tid innan det började gå ner , men det var ungefär 7 när det var min och Pimas tur att prata,  helt perfekt :) !

Mitt föredrag gick super ! Jag var avslappnad och lät allting bara flyga ut ur min mun. Hade med några skämt om mig och Pima och det gick hem :) . Vilken lättnad ! Pratade om SOS , fonden, utbildningen, hur vi tränar, hur hunden underlättar m.m. Som tack fick jag en blomma , så snällt ! Tack så mycket !

Efteråt snackade massa folk med mig, Pima och Lena-Maria. Vi fick många nya kontakter denna dagen och vi öppnade nog också mångas ögon. Det var så kul ! Alla ville prata med mig , kände mig som värsta kändisen , haha ;) .

Fick massa saker, bl.a.. en ny blodsockermätare , så jag hade mycket att titta på när jag kom hem !

Här är några bilder !

P1030064 P1030053 P1030059

Imorgon är det först tågåkning med Lena-Maria och sedan en tur på stan. Skriver mer imorgon!

Kram !

Elin

GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!

2 kommentarer:

Lasse sa...

Min duktiga Elin. Hon gör sin pappa stolt!

Mamma sa...

Det är lätt att vara en bra mamma till världens bästa Elin ! ( och matte till världens bästa Pima )