onsdag 22 juli 2009

Tivoli + Träning

 

hejhej

igår var jag på tivoli med mamma och pappa och min kompis Sofia, vi hade jättekul! Vi åkte 9 på morgonen och kom vi 19 tiden.  Min morfar passade Pima medan vi var borta. Pima är ju inte rabiesvaccinerad men vi funderar på att göra det. Men när vi kom igår kväll hade jag inget att göra så jag passade på att träna Pima. Vårt första träningspass denna veckan! Jag tränade på det vi kunde, det vi tränar och ett nytt. Detta bestämde jag och L-M i måndags.

Allt gick super! Vi tränade bl.a.:

  • Larma
  • Städa
  • Gå hem
  • Nudda
  • Gå sist i trappan

Larma funkade jätte bra ! Hon sprang till mamma och sedan tillbaka till mig. Mamma berättade att Pima ställde sig framför henne och tittade på henne och sen gick mamma med Pima tillbaka till mig som låg på golvet. Då blev det klick och godis.

Städa funkar också jätte bra. För varje dag ser jag en förbättring!

 

På promenaden tränade jag även stanna framför,på gräs och även framför hästskit. Jag tränade även gå hem.  Gå hem krävs lite mer träning för hon luktar vid grannes hus som både har hund och katter men annars gick det bra.

Idag blir det ett träningspass i eftermiddag och det blir även cykling idag.

Elin

Inga kommentarer: