måndag 8 mars 2010

Träning på Famillia

hej !

idag har vi tränat på famillia i hyllinge ! ska börja träna där oftare för jag ska vara med på en uppvisning där.
vi började med att gå från bilen till ingången så fick hon lukta av sig lite och så. sen satte jag på henne täcket och gick in. innan vi gick in var hon ko lugn. hon kände inte igen sig och därför jaga hon inte upp sig.



när vi hade gått ni började vi gå fot och jag klickade och gav godis. hon gick jättebra ! där var massor av folk och många gick precis vid hennes nos !


när vi hade gått halvägs runt byggnaden gjorde jag en platsliggning. hon hade lite problem med golvet för det var alldels blankt och halt men det funka till slut. pima var hur lugn som helst. medan hon låg där pratade jag med lite folk som tittade på mig och pima.

under tiden jag gick tränade jag stanna och det gick jättebra ! vi gick och fikade sen och då hade hon lite svårare för att slappna av men det ska vi träna på genom att miljöträna henne så ofta vi kan .

jag tyckte träning gick skit (ojsan ... ) bra ! jättestolt över min hund är jag !

och vet ni vad ? jag lovar att skriva här varje dag :)

kram

elin & pima



2 kommentarer:

En mormors dagbok sa...

så bra det verkade gå. toppen, har du kontakt med jessica om familia?
jag kommer hem idag. ringer i morgon
kram

En mormors dagbok sa...

du har ju inte skrivit om träningen på Väla, när vi höll på att bli insnöade toatalt. Och Pima var kanon på följsamhet!